Pages

28 July 2011

SEMANGAT HARIMAU MALAYA


Aku sebenarnya dr skolah dulu da minat tgk bola nie..tringat dulu mase kecik2 g stadium larkin.. pnuh giler dgn manusia..tp tue dl skrng nie bl ade match2 bsar je stadium pnuh..
Apepn aku bngga tgk bola kt msia skrng nie.walopn team kte xde la kuat sgt..tp bl dpt beat team rival,nk2 lg team jiran sblh yg majoriti player diorg dibeli kerakyatannya..e2 yg wt aku kagum dan bngga sgt dgn malaysia..rakyat kte sbnarnya ada kemampuan sndri utk wakil negara..tak perlu gune rakyat asing..ckup la dgn pekerja asing yg da belambak kt msia nie.

Tapi pendapat aku nie berbeza dr segi liga kt msia nie.kte masih memerlukan tenaga import utk hasilkn sebuah kelab bola sepak yg berkualiti seperti di europe..xperlu pndang tlalu jauh..kte tgk saje jepun dgn korea..diorg da jauh lg maju dari negara kte.so di harapkn bl ade nyer player import di dalam liga pro di msia nie,bkn saje dpt menambah kualiti permainan.tp secara tidak langsung dpt menarik lbeh rmai peminat utk dtg ke stadium.

Akhir sekali sebelum mnyaksikan perlawanan malaysia vs singapura kjap lg..aku bharap player msia akan bermain dgn bsungguh2 demi maruah negara kte yg tercinta..
All the best Harimau Malaya!!

No comments:

Post a Comment